Göğüslerde Sarkma Neden Oluşur Ve Tedavisi Nedir?

23 Mart 20230

Göğüslerde Sarkma Neden Oluşur Ve Tedavisi Nedir? Göğüs sarkmaları genellikle deforme oluşmasından kaynaklı gerçekleşmektedir. Genetik ya da hızlı kilo alıp verme durumlarından ortaya çıkmaktadır. Aynı zamanda yaşlılık belirtileri de göğüs sarkmalarına yol açmaktadır. Hamilelik, alkol ve sigara kullanımı da bu etkenler arasında yer almaktadır.

Göğüs sarkmaları için özel sıkılaştırıcı ve toparlayıcı cerrahi işlemler önerilmektedir. Ameliyatlı ve ameliyatsız şekilde göğüs şekillendirilmesi yapılmaktadır. Bunun yanında göğüslerin daha dik durması için silikon tedavisi de önerilmektedir.

Göğüslerin Sarkık Olduğu Nerden Anlaşılır?

Göğüslerin sarkık olduğunu anlamak için kişi üzerinde inceleme yapılmaktadır. İlk olarak bu durumdan şikayetçi olan kişiler için muayene gerçekleşmektedir. Muayene sonucunda uzman doktor göğüs sarkıklığı tanısı koymaktadır. Aynı zamanda sarkık göğüslerde kıyafetler daha şekilsiz durmaya başlamaktadır.

Kişide duruş bozuklukları oluşmaktadır. Aynı zamanda kamburluk ve sırt ağrıları da beraberinde gelmektedir. Göğüs sarkıklığı estetik açıdan da kişilere özgüvensiz hissettirmektedir. Doğru sütyen kullanımı ile bu sarkık görünüm giderilmektedir.

Göğüs Sarkmasını Önlemek İçin Ne Gibi Önlemler Alınır?

Göğüs sarkmasını önlemek için kişiler ergenlik döneminden itibaren dikkatli davranmaktadır. Bunun için göğüs ölçüsüne tam uyacak sütyen kullanımı önerilmektedir. İlk olarak sütyen ve sporcu sütyeni büyük önem taşımaktadır. Spor yapan kişilerin mutlaka spor sütyeni takması gerekmektedir.

Bunun yanında beslenme ve egzersiz düzenine de dikkat edilerek sarkıklık önlenmektedir. Başka bir deyişle toparlayıcı hareketlerin yapılması bu bölgede yağlanmayı önlemektedir. Genetik olarak büyük göğse sahip olan kişiler için meme küçültme ameliyatları da önerilen operasyonlar olarak bilinmektedir.

Meme Dikleştirme Ameliyatı Nasıl İlerler?

Meme dikleştirme ameliyatı sarkma yaşayan kişiler için tedavi oluşturmaktadır. Aynı zamanda bu tedavi pek çok sırt ve bel ağrısı için de iyi gelmektedir. Kişiler öncelikle uzman doktor muayenesinden geçmektedir. Bu şekilde sarkma oluştuğunun tanısı koyulmaktadır.

Hasta ameliyat için hazırlanmaktadır. Bunun yanında ameliyat prosedürleri hastaya anlatılmaktadır. Sarkıklığın giderilmesi için dolgu ya da silikon tedavileri sunulmaktadır. Büyük göğse sahip olanlar için yaşanan sarkma probleminde ise yağlar alınarak göğüs küçültme ameliyatı uygulanmaktadır.

Ameliyat Sonunda Hasta Nelere Dikkat Etmelidir?

Göğüs sarkmaları için ameliyat olan hastalar daha çok estetik açıdan bu ameliyatı istemektedir. Aynı zamanda ameliyat sonrasında dikkat edilmesi gerekilen bazı noktalar da bulunmaktadır. Hastanın belirli süre aralığında korse kullanması gerekmektedir.

Üstelik yüzüstü yatmaktan kaçınılmalı, alkol ve sigara kullanımı bırakılmaktadır. Daha çok lifli gıdaların tüketimi önerilmektedir. Kişide ameliyat sonunda oluşan ödem ve şişkinlik bu şekilde azalma göstermektedir. Aynı zamanda hafif egzersiz hareketlerinin yapılması da göğüslerin kısa süre içerisinde toparlanmasına yardımcı olmaktadır.

Kimler Meme Dikleştirme Ameliyatı Olabilir?

Göğüslerinde şekil bozukluğu oluşan herkes bu ameliyat için uygun görülmektedir. Aynı zamanda 18 yaşını dolduran hastalar da ergenlik dönemine bağlı olarak yaşadığı bu sorunu küçük operasyon ile gidermektedir. Başka bir deyişle 18 yaş ve üzeri herkese uygulanan işlemlerden biri olarak bilinmektedir.

Meme dikleştirme ameliyatı çoğu zaman asimetrik görünümü de ortadan kaldırmaktadır. Bu nedenle hızlı kilo alıp verme durumu yaşayan kişilerde göğüs altı bezlerinde yağlanma fark edilmektedir. Kişiler bu sorunu çözmek için meme dikleştirme ameliyatı olmaktadır.

Göğüs Sarkmaları Neden Oluşur?

Göğüs sarkmalarının pek çok nedeni bulunmaktadır. İlk olarak ani kilo alma ve verme durumları ve genetik sorunlar yer almaktadır. Aynı zamanda kortizon ilaç kullanımına bağlı da göğüs sarkmaları meydana gelmektedir.

Kişilerde genetik olarak ya da ergenlik döneminde sütyen kullanılmaması göğüs sarkmalarının başlıca sebepleri arasında gösterilmektedir. Bunun yanında düzensiz beslenme ve spor yapılmaması da sarkma oluşturmaktadır.

Yorum Yazın

Dr. Tamer Şakrak Klinik olarak her zaman hastalarımızı estetik açıdan memnun etmeyi amaçlayıp bu doğrultuda devam ediyor.

Hemen Bilgi Alın
bt_bb_section_top_section_coverage_image