Revi̇zyon Burun Ameli̇yatı Nedi̇r Neden Oluşur?

28 Mayıs 20240

Revi̇zyon Burun Ameli̇yatı Nedi̇r Neden Oluşur? Burun estetiği ameliyatlarının ardından eğilme, asimetri gibi problemler yaşanabilir. Bunlara ilaveten burun tıkanıklığı, his kaybı, koku alamama gibi sorunlar ya da hastanın görüntüden hoşnut kalmamış olması durumunda revizyon burun ameliyatı gerçekleştirilebilir. Revizyon burun ameliyatıyla birlikte oluşan istenmeyen durumlar giderilebilir.

Revizyon Burun Ameliyatı Nedir?

Revizyon, burun estetiği ameliyatı sonrasında ortaya çıkan estetik ve fonksiyonel sorunların düzeltilmesi için yapılan bir işlemdir. Bunun burun estetiği ameliyatı sonrasında ortaya çıkan sorunları aşmak için yapılan bir cerrahi işlem olduğu söylenebilir. Bu sorunlar arasında estetik hedeflere ulaşamama, asimetrik burun şekli, eğrilik, solunum sorunları ve diğer işlevsel veya estetik sorunlar yer alır.

Nazal septum veya kıkırdak yapıların deforme olması solunum yollarının tıkanmasına veya daralmasına neden olabilir. Bu durumda revizyon burun ameliyatı, ameliyat sonrasında ortaya çıkan nefes alma problemlerinin ortadan kaldırılmasını amaçlar. Travma veya cerrahi komplikasyonlara bağlı burun şekil bozuklukları da revizyon burun ameliyatı gerektirebilir. Revizyon ameliyat ile hasarlı dokuyu onarmayı ve burnu yeniden şekillendirmeyi amaçlarlar.

Revizyon Burun Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Doktorlar, hastaların beklentilerini anlamak ve uygun tedavi planını oluşturmak için hastalarla detaylı bir ön görüşme yaparlar. Hastanın daha önceki ameliyat öyküsü, mevcut burun yapısı ve istenilen sonuçlara göre bir ön değerlendirme yapılır. Revizyon burun ameliyatı sırasında hangi kısımlarda değişiklik yapılacağına karar verilir ve müdahale planlaması yapılır. Ameliyat sırasında doktor burnun içinde veya dışında küçük kesiler açacaktır. Bu kesikler burun içindeki yapıların daha ulaşılabilir hale gelmesini sağlamaktadır. Burun kıkırdak ve kemikleri istenilen şekle getirilmesi için yeniden şekillendirilir. Gerektiğinde burun yapısını destekleyecek parça da konulabilir.

Revizyon Ameliyat Riskleri

Revizyon burun ameliyatı her ne kadar daha önce yapılan burun ameliyatlarının sonuçlarını iyileştirmek için yapılsa da cerrahi bir işlem olduğundan komplikasyon riski taşır. Revizyon ameliyat öncesinde hastaların bu potansiyel riskler konusunda bilgilendirilmesi ve cerrahlarıyla ayrıntılı olarak görüşmesi önemlidir. Burun estetiği ameliyatının riskleri şunlardır: Enfeksiyon, kanama, anesteziye bağlı komplikasyonlar, burun çevresinde şişlik ve ödem, kötü estetik sonuçlar, solunum sorunları.

Revizyon Burun Ameliyatı Sonrası

Ameliyat sonrasında doktorunuzun önerdiği hususlara dikkat etmezseniz ameliyattan istenilen verimi de alamayabilirsiniz. Ameliyat sonrası yapılması gerekenler:

-Ameliyattan sonraki ilk birkaç gün iyileşmenin tam anlamıyla olması için bol bol dinlenmelisiniz.

Doktorunuzun vermiş olduğu ilaçları düzgün kullanmalısınız.

-Doktorunuz nasıl önerdiyse ona göre bandajlarınızı ıslatmamalı ve temiz tutmalısınız.

Ameliyat yapılmış olan yara kısmında herhangi bir enfeksiyon belirtisi görürseniz direkt doktorunuza başvurmalısınız.

-Düzenli olarak kontrol muayenelerinize gitmelisiniz.

-Doktorunuzun kontrolünde şiş bölgenize soğuk kompres yapmalısınız.

-Bir müddet boyunca fiziksel aktivitelerden uzak durmalısınız.

Revizyon Burun Ameliyatı Kaç Günde İyileşir?

Revizyon burun ameliyatı sonrası iyileşme süreci hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. İyileşme sürecinde ameliyatın içeriği ve nasıl geçtiği, hastanın genel sağlık durumları gibi faktörler iyileşme sürecini etkiler. Sigara içmek, obezite ya da diğer sağlık sorunlarının olması gibi faktörler iyileşme sürecini olumsuz yönde etkileyebilir.

Ameliyat sonrasında yara bakımı da iyileşme sürecinde önemli bir etkendir. Bandajların düzenli olarak değiştirilmesi iyileşme sürecini hızlandırabilir ayrıca bir takım komplikasyonlar gelişmesini de engeller. Tüm bu faktörleri göz önünde bulundurduğumuzda revizyon burun ameliyatı sonrası iyileşme süreci ortalama birkaç haftadan ya da birkaç ay kadar sürebilir. Her hastanın özellikleri farklı olduğundan dolayı iyileşme süreci de kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Yorum Yazın

Dr. Tamer Şakrak Klinik olarak her zaman hastalarımızı estetik açıdan memnun etmeyi amaçlayıp bu doğrultuda devam ediyor.

Hemen Bilgi Alın
bt_bb_section_top_section_coverage_image